Kent uw ICT-afdeling restricties voor support op afstand?

Uit de online enquête (van mei 2016) blijkt dat de ICT-afdelingen van een aantal gebruikers van dg DIALOG BGT het niet toelaten om (direct) gebruik te kunnen maken van support op afstand door het delen van het beeldscherm via internet. Het gebruik van een applicatie zoals TeamViewer of GoToAssist kan in veel gevallen oplossing bieden.

Support op afstand steeds belangrijker
Soms ook is direct gebruik van support op afstand wel mogelijk maar dan alleen via het account van een collega. De privacy en beveiliging kunnen dan echter problemen opleveren. Bovendien zijn sommige vragen moeilijk uit te leggen of moeten door ons nader onderzocht worden. Daarvoor gebruiken we dan ook het liefst de mogelijkheden van support op afstand.

Zeker als straks het berichtenverkeer (met SVB-BGT, met BOR- en BAG-systemen) in werking treedt, is support op afstand een steeds grotere pré. Het is dan ook sterk aan te bevelen dat alle gebruikers van dg DIALOG BGT gebruik kunnen maken van support op afstand.

Applicaties voor support op afstand
Voor support op afstand gebruiken de meeste dg DIALOG BGT-gebruikers een van de applicaties: TeamViewer en GoToAssist.

Kies hieronder een van de applicaties om deze te downloaden:

Liever uw eigen favoriete applicatie?
Support op afstand kan natuurlijk ook via één van uw eigen, favoriete applicaties. Indien u hier de voorkeur aan geeft, dan horen wij graag welke applicatie u wilt gebruiken, zodat wij dit in onze administratie kunnen opnemen en u bij het gebruik van dg DIALOG BGT snel van dienst kunnen zijn.

Meer weten over de voordelen van support op afstand?
Wilt u meer weten over de voordelen die support op afstand biedt? Bekijk dan ons nieuwsbericht van 3 mei 2016 (Maakt u weleens gebruik van onze support?).