
Storing berichtenverkeer? Check snel wat je zelf kunt doen
Certificaten en componenten
Enkele jaren werken we nu met het dg DIALOG BGT berichtenverkeer. En inmiddels weten we het zeker: het grootste deel van de storingen in het berichtenverkeer blijkt te worden veroorzaakt door iets in de eigen ICT-infrastructuur van klanten. Denk aan verlopen certificaten of andere componenten in de berichtenketen die zijn gewijzigd of niet aan staan.
Snel naar een oplossing
Veel van die storingen kun je snel zelf verhelpen of door een ICT-medewerker van jouw eigen organisatie laten oplossen. Om dit te vergemakkelijken hebben wij 2 schema’s opgesteld waarmee je kunt achterhalen waar de storing waarschijnlijk zit en hoe die opgelost kan worden.
Stroomschema’s
Er is een stroomschema voor (niet) binnenkomende berichten en een stroomschema voor (niet) uitgaande berichten. Via de stappen in de schema’s word je geleid naar de meest waarschijnlijke oplossing. Zo kun je in de meeste gevallen weer veel sneller probleemloos verder met jouw werk. En als het nodig is, dan kom je natuurlijk nog steeds uit bij de Helpdesk GIS & ICT van Sweco.
Check wat je zelf kunt doen
Daarom ons advies: probeer voortaan met behulp van de stroomschema’s de oorzaak van een storing met het berichtenverkeer te achterhalen en op te lossen. Kom je er niet uit, of mis je iets in de schema’s, laat het ons weten!
Download onze schema’s
Storingen-berichtenverkeer-verzenden-.pdf
Storingen-berichtenverkeer-ontvangen-.pdf
Contact
Wil je meer weten over dg DIALOG BGT? Of heb je vragen of suggesties? Neem contact op met een van onze adviseurs.
Contact